söndag 25 januari 2015

LEGO Yoshihuvuden

      LEGO-YOSHIHUVUDEN

Jag har byggt två lego huvuden av Yoshi från super mario-serien. Det ena huvudet är gjort av vita, svarta, gröna och orange bitar. Det andra huvudet är gjort av vita, svarta, röda och orange bitar. 

Jag började med att tänka ut hur den skulle se ut och började bygga det vita vid kinderna. Men jag märkte att det inte skulle bli bra om jag skulle bygga huvudet så stort som jag tänkt från början.


Efteråt började jag bygga sidorna av huvudet med vanliga enkla legobitar. Sedan byggde jag nosen som jag fäste på framsidan. Jag satte plattor över och under huvudet i samma färg så att de andra legobitarna skulle sitta fast mer. 








Sedan var det dags att bygga ögonen och till sist bygga dit de små "taggarna" som sitter vid nacken på en Yoshi. När jag var färdig med den gröna var det lätt att göra en likadan fast i röd. Man kan förstås göra Yoshihuvuden i vilken färg man vill.



Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar